0

Geen producten in de winkelwagen.

Algemene voorwaarden Studio Sjouke – Vlamingstraat 23, 8970 Poperinge – BE0507.793.218

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten van Studio Sjouke. De overeenkomst is tussen de klant en Studio Sjouke. Bij het betalen van het voorschot gaat men automatisch akkoord met onderstaande voorwaarden. Deze algemene voorwaarden kunnen op ieder gewenst moment door de fotograaf worden aangepast.

  1. Auteursrechten
  • Elke foto door mij gemaakt wordt beschouwd als artistiek werk en is daarbij onderhevig aan auteursrechten. De foto’s blijven eigendom van Studio Sjouke.
  • Bij volledige betaling van de shoot en producten koopt de klant het recht om foto’s te printen en publiceren voor persoonlijke doeleinden.
  • Studio Sjouke blijft steeds eigenaar van de genomen foto’s tenzij anders overeengekomen.
  • Foto’s gemaakt door mij kunnen ten allen tijden gepubliceerd worden op de website, Facebook, Instagram en/of andere media zoals prints/voorbeeldalbums/portfolio’s. Indien u dit niet wenst, gelieve mij hiervan vooraf op de hoogte te brengen.
  • Foto’s op www.studiosjouke.be mogen alleen gebruikt worden door de eigenaar Studio Sjouke. Bezoekers van de site kunnen deze foto’s bekijken, maar hebben geen toestemming om deze, op welke wijze dan ook, te kopiëren, op te slaan of te gebruiken.
  1. Shoottarief
  • In het shoottarief zit volgende inbegrepen: (indien van toepassing) kennismakingsgesprek, de fotoshoot, gebruik van eventuele accessoires en/of client closet, selectie en bewerking van een ruim aantal foto’s, een bepaald aantal digitale beelden en een fotoalbum van bepaald formaat volgens vooraf gekozen shootpakket.
  • Extra fotoproducten zijn niet inclusief in het shoottarief en worden pas afgeleverd bij betaling van de totale eindsom.
  1. Voorschot
  • Het voorschot (een derde van het shoottarief van het gekozen pakket) dient betaald te worden om de datum te reserveren in mijn agenda. Indien dit niet betaald wordt, ben ik genoodzaakt om het plaatsje in mijn agenda vrij te stellen voor andere klanten. Enkel en alleen door de betaling van het voorschot wordt de fotoshoot als definitief ingepland beschouwd.
  • Bij annulering van de shoot zal Studio Sjouke bespreken wat zij nog kan betekenen en/of er een waardebon kan worden opgemaakt ter waarde van het betaald voorschot. Indien de klant niet 48u voor de dag van de shoot heeft verwittigd, zal het reeds voldane voorschot worden ingehouden als annulatiekost.
  1. Te laat komen/verplaatsen of annuleren van de shoot
  • Voor elke klant die te laat arriveert op de fotoshoot wordt de hoeveelheid te late tijd afgetrokken van de tijd die nodig is voor de toegewezen fotoshoot.
  • In het geval dat de klant vraagt om een shoot te verplaatsen dan moet dit tenminste 48u voor de dag van de shoot gemeld worden. Het opnieuw plannen van de fotoshoot moet binnen hetzelfde kalenderjaar vallen. Indien ik niet meer beschikbaar ben voor het inplannen van een nieuwe datum vervalt de fotoshoot en verliest de klant het voorschot.
  • Bij definitieve annulering van een fotoshoot zal Studio Sjouke bespreken wat zij nog kan betekenen en of er een waardebon kan worden opgemaakt ter waarde van het betaald voorschot. Indien de klant niet 48u voor de dag van de shoot heeft verwittigd, zal het reeds voldane voorschot worden ingehouden als annulatiekost. Dit geldt echter niet als de shoot niet kan doorgaan vanwege weersomstandigheden. De fotograaf beslist of het weer al dan niet geschikt is om te fotograferen of niet. In dit geval wordt een nieuwe afspraak vastgelegd binnen de 30 kalenderdagen. Wanneer door de klant geen nieuwe datum wordt bevestigd, vervalt de fotoshoot. Het voorschot kan dan op geen enkele manier terug gevorderd worden.
  1. Prijzen & leveringen
  • De prijs die de klant krijgt bij het aanvragen van een shoot is 6 maanden geldig (tenzij anders vermeld). Daarna gelden de nieuwe prijzen die van toepassing zijn.
  • Verplaatsingskosten: €0,35/km (heen- & terugreis) te rekenen vanuit Poperinge (8970). Prijzen worden steeds vermeldt inclusief 21% btw of 6% btw, tenzij anders vermeld. Extra fotoproducten zijn niet inclusief in het shoottarief meegerekend en worden pas afgeleverd bij betaling van de totale eindsom.
  1. Verantwoordelijkheid voor & tijdens fotoshoots
  • Studio Sjouke is niet aansprakelijk voor schade bij de opdrachtgever, indirecte schade bij gevolg van gebruik of diensten, lichamelijke of materiële schade door bijvoorbeeld vallen, stoten of uitglijden, verlies en/of beschadiging van eigendommen van de wederpartij.
  • Studio Sjouke kan nooit aansprakelijk worden gesteld bij materiële en/of immateriële schade tijdens een fotoshoot op locatie of in de studio.
  • Studio Sjouke is niet aansprakelijk voor het leveren van een beperktere selectie aan foto’s of van minder kwalitatieve foto’s dan normaal door onvoorziene omstandigheden die buiten de invloed van de fotograaf liggen. Denk hierbij aan kinderen die niet meewerken, instructies die niet opgevolgd worden, baby die niet wil slapen, bv door krampen, …
  • Wanneer er tijdens de shoot ontevredenheid is of iets als minder mooi wordt bevonden, dan wordt verondersteld dat mij dit direct wordt gezegd zodat dit nog kan worden aangepast. Klachten na de shoot worden als niet gegrond beschouwd.
  • Het is niet toegestaan om tijdens de fotoshoot opnames te maken of te fotograferen met eigen telefoon en/of camera.
  1. Zwangerschapsshoots
  • Bij het boeken van een zwangerschapsshoot wordt steeds aangegeven dat er kan gebruikt gemaakt worden van de door de fotograaf beschikbaar gestelde client closet. Hierin zijn allerlei jurken/body’s in verschillende stoffen, kleuren en maten terug te vinden. Indien er niets past voor de client of er niets naar eigen smaak wordt bevonden, is deze verplicht zelf voor een outfit te zorgen. Deze dient vooraf te worden besproken en goedgekeurd door de fotograaf om te verzekeren dat de stijl van Studio Sjouke kan gegarandeerd worden.
  • Studio Sjouke kan niet worden aansprakelijk gesteld voor een eventuele allergie op wasproducten die werden gebruikt bij het wassen van de kledij uit de cliënt closet.
  • De jurken/body’s worden vooraf gekozen en gepast bij een passessie die in samenspraak wordt vastgelegd in een periode van 2 weken voorafgaand de shoot. Studio Sjouke zorgt voor een passende achtergrond en belichting bij de gekozen outfits. Er kan aldus lastminute niet worden gekozen voor een andere outfit. Het aantal outfits die te kiezen is, is afhankelijk van het gekozen shootpakket en wordt op voorhand gecommuniceerd.
  • Outfits voor partner en/of kinderen dient door de klant zelf te worden voorzien en vooraf te worden besproken en goedgekeurd door de fotograaf om te verzekeren dat de stijl van Studio Sjouke kan gegarandeerd worden.
  1. Newbornshoots
  • Bij een newbornshoot zal steeds getracht worden om zowel foto’s ingebakerd als niet-ingebakerd te maken van de baby. De fotograaf beslist zelfs wanneer er wel of niet ingebakerd wordt. Het inbakeren dient ertoe de baby rustig te houden en de kans te geven om rustig in slaap te vallen. Hierbij wordt al een reeks beelden gemaakt om een deel van de fotoselectie veilig te stellen. Daarna kan worden overgegaan, indien de baby het toelaat, tot geposeerde foto’s zonder inbakering.
  • Wanneer er niet voldoende medewerking is van broer/zus bij het maken van gezinsfoto’s kan de fotograaf ten alle tijde kiezen om de baby in te bakeren en zo de veiligheid van de baby voorop te stellen. Dit maakt het fotograferen veiliger, eenvoudiger en vooral ook vlotter.
  • Indien broer/zus meekomt naar de shoot vraag ik met 2 volwassenen naar de shoot te komen. Dit om te helpen assisteren bij het poseren van de kinderen alsook om na de gezinsfoto’s de extra kinderen bezig te houden of even de studio te verlaten zodat zij geen 3u moeten wachten.
  • Een newbornshoot kan in uitzonderlijke gevallen opnieuw worden ingeboekt wanneer de baby heel onrustig is, niet wil slapen of voortdurend krampen heeft. Dit is het geval wanneer er geen mogelijkheid is om ingebakerde foto’s te maken. Indien dit wel lukt, dan wordt voor een voldoende gevarieerde selectie aan ingebakerde foto’s gezorgd. Er kan geen extra shoot worden geëist door de klant om niet-ingebakerde foto’s te maken.
  • Voor de newbornshoot wordt 3u tijd voorzien, dit zowel voor het maken van de newborn- en/of gezinsfoto’s als voor kledingwissels, ververs-, voedings- en troostmomenten. De fotograaf kiest zelf of er voldoende beelden konden worden gemaakt in de voorziene tijd en of er al dan niet extra tijd wordt vrijgemaakt voor het maken van extra beelden. Dit kan in geen enkel geval een harde eis of verwachting van de klant naar de fotograaf zijn.
  • In geval er wordt gekozen voor geboortedrukwerk zullen kaarten steeds door Studio Sjouke opgemaakt, besteld en geleverd worden.  Er wordt een ontwerp gemaakt op basis van de afgesproken voorkeuren van de klant (tijdens een verkennend gesprek) en op voorhand doorgestuurd naar de klant ter beoordeling. Bemerkingen dienen binnen een afgesproken periode te worden doorgegeven en een finale proef met definitieve foto(‘s) te worden goedgekeurd alvorens de druk kan worden besteld. Klachten over ontwerp/foto(‘s) kunnen na levering niet als gegrond worden beschouwd. Bestelling van drukwerk gebeurt pas na het ontvangen van de totale eindsom. Doopsuikers/geschenkjes kunnen vrijblijvend worden bijbesteld. Bij geboortedrukwerk wordt steeds duidelijk op voorhand gesteld dat de fotografe niet kan garanderen de dag van geboorte of de daaropvolgende dag foto’s te kunnen maken van de pasgeboren baby.
  1. Cakesmashshoots
  • De taart voor de shoot wordt steeds door de fotograaf zelf geleverd. Indien er sprake is van een voedselallergie of -intolerantie dient dit op voorhand schriftelijk/per mail gemeld te worden. Studio Sjouke kan niet worden aansprakelijk worden gesteld bij het optreden van een onvoorziene voedselallergie of -intolerantie.
  • Decoratie wordt voorzien door de fotograaf in de vooraf afgesproken kleur(en). Wanneer er tijdens de shoot ontevredenheid is of iets als minder mooi wordt bevonden, dan wordt verondersteld dat mij dit direct wordt gezegd zodat dit nog kan worden aangepast. Klachten na de shoot worden als niet gegrond beschouwd.
  • Bepaalde outfits dienen door klanten zelf te worden voorzien, dit wordt vooraf besproken en goedgekeurd om te verzekeren dat de stijl van Studio Sjouke kan gegarandeerd worden.
  • Indien broer/zus meekomt naar de shoot vraag ik met 2 volwassenen naar de shoot te komen. Dit om te helpen assisteren bij het poseren van de kinderen alsook om na de gezinsfoto’s de extra kinderen bezig te houden of even de studio te verlaten zodat zij het verdere verloop van de cakesmashshoot niet hinderen.
  • Studio Sjouke is niet aansprakelijk voor het leveren van een beperktere selectie aan foto’s of van minder kwalitatieve foto’s dan normaal door onvoorziene omstandigheden die buiten de invloed van de fotograaf liggen. Denk hierbij aan kinderen die niet meewerken, angst voor de taart, ‘podiumvrees’, …
  1. Gezinsshoots/portretshoots kinderen
  • Kleurkeuze (achtergrond/accessoires) en outfits worden op voorhand besproken en vastgelegd. Outfits voor de gezinsleden dienen door de klant zelf te worden voorzien en worden op voorhand besproken en goedgekeurd om te verzekeren dat de stijl van Studio Sjouke kan gegarandeerd worden.
  • Achtergrond/decoratie wordt voorzien door de fotograaf in de vooraf afgesproken kleur(en). Wanneer er tijdens de shoot ontevredenheid is of iets als minder mooi wordt bevonden, dan wordt verondersteld dat mij dit direct wordt gezegd zodat dit nog kan worden aangepast. Klachten na de shoot worden als niet gegrond beschouwd.
  • Studio Sjouke is niet aansprakelijk voor het leveren van een beperktere selectie aan foto’s of van minder kwalitatieve foto’s dan normaal door onvoorziene omstandigheden die buiten de invloed van de fotograaf liggen. Denk hierbij aan kinderen die niet meewerken, instructies die niet opgevolgd worden, …
  1. Communieshoots
  • Kleurkeuze (achtergrond/accessoires) en outfits worden op voorhand besproken en vastgelegd om te verzekeren dat de stijl van Studio Sjouke kan gegarandeerd worden.
  • Achtergrond/decoratie wordt voorzien door de fotograaf in de vooraf afgesproken kleur(en). Wanneer er tijdens de shoot ontevredenheid is of iets als minder mooi wordt bevonden, dan wordt verondersteld dat mij dit direct wordt gezegd zodat dit nog kan worden aangepast. Klachten na de shoot worden als niet gegrond beschouwd.
  • Bedank/herinneringskaartjes worden steeds door Studio Sjouke opgemaakt, besteld en geleverd. Er worden een 3-tal ontwerpen gemaakt op basis van de gekozen beelden door de klant en op voorhand doorgestuurd naar de klant ter beoordeling. Bemerkingen dienen binnen een afgesproken periode te worden doorgegeven en een finale proef te worden goedgekeurd alvorens de druk kan worden besteld. Klachten over ontwerp kunnen na levering niet als gegrond worden beschouwd. Bestelling van drukwerk gebeurt pas na het ontvangen van de totale eindsom. Geschenkjes om uit te delen kunnen vrijblijvend worden bijbesteld.
  • Studio Sjouke is niet aansprakelijk voor het leveren van een beperktere selectie aan foto’s of van minder kwalitatieve foto’s dan normaal door onvoorziene omstandigheden die buiten de invloed van de fotograaf liggen. Denk hierbij aan kinderen die niet meewerken, instructies die niet opgevolgd worden, …
  1. Huisdierenshoots
  • Honden die op shoots komen moeten een aantal basiscommando’s kunnen uitvoeren: zit, lig, blijf. Dit is voor katten/kleine huisdieren uiteraard niet het geval.
  • Er dient voorafgaand aan de shoot nog de mogelijkheid worden geboden aan het dier om zijn behoefte te doen (dus niet rechtstreeks vanuit de auto naar de studio).
  • Achtergrond/decoratie wordt voorzien door de fotograaf in de vooraf afgesproken kleur(en). Wanneer er tijdens de shoot ontevredenheid is of iets als minder mooi wordt bevonden, dan wordt verondersteld dat mij dit direct wordt gezegd zodat dit nog kan worden aangepast. Klachten na de shoot worden als niet gegrond beschouwd.
  • Studio Sjouke is niet aansprakelijk voor het leveren van een beperktere selectie aan foto’s of van minder kwalitatieve foto’s dan normaal door onvoorziene omstandigheden die buiten de invloed van de fotograaf liggen. Denk hierbij aan dieren die niet meewerken, instructies die niet opgevolgd worden, …
  • Schade in de studio/op locatie toegebracht door de huisdieren van de klant kunnen nooit ter aansprakelijkheid vallen van de fotograaf (Studio Sjouke).
  1. Opmaak & bestelling fotoproducten
  • Fotoproducten worden pas samengesteld en besteld bij het ontvangen van de totale eindsom.
  • Wanneer er wordt gekozen voor een fotoproduct wordt er op voorhand duidelijk getoond hoe het fotoproduct door mij wordt opgemaakt en wat de stijl hiervan is aan de hand van getoonde samples. Indien de klant speciale voorkeuren heeft dient hij/zij dit vooraf door te geven.
  • Fotoproducten worden nooit per post opgestuurd en dienen steeds afgehaald te worden in de studio.
  1. Bewerking, levering en opslag van digitale beelden
  • Studio Sjouke heeft een eigen stijl en past deze toe op alle foto’s die gemaakt en afgeleverd worden. Studio Sjouke gaat er dan ook van uit dat de klant kiest voor deze stijl en staat niet in voor geschillen omtrent deze bewerkingen/stijl. Uit alle gemaakte foto’s wordt een selectie gemaakt.
    De foto’s die de selectie niet haalden en de onbewerkte foto’s kunnen op geen enkele manier verkregen worden en blijven eigendom van de fotograaf. Het aantal foto’s in de selectie verschilt per fotoshoot.
  • Studio Sjouke is niet verantwoordelijk voor verlies van digitale bestanden. Zorg ervoor dat je na het downloaden van je digitale beelden zelf een backup maakt zodat je deze zeker niet verliest (dit kan via hardware of online). USB-sticks & externe harde schijven blijven niet eeuwig meegaan en er wordt dan ook aangeraden om een online backup te nemen!
  • Studio Sjouke houdt alle gekozen foto’s standaard 5 jaar bij in het archief. Niet gekozen foto’s worden verwijderd (zie puntje 16). Studio Sjouke rekent een extra kost aan van €25 wanneer er in het archief foto’s moeten opgezocht worden om deze opnieuw te versturen. Hou er echter rekening mee dat er geen garantie kan gegeven worden wanneer je foto’s kwijt bent.
  1. Bijsnijden van foto’s/filters gebruiken
  • Studio Sjouke bewerkt en bekijkt iedere foto op zich om daarna de beste bewerking toe te dienen. Het is niet toegestaan om de foto’s nadien zelf te gaan bewerken/bijsnijden. Het is zonde als er nadien door de klant een (sociale media)filter overheen gegooid wordt. De foto verliest op die manier de eigenheid van Studio Sjouke haar stijl en diensten. Indien dit wel gedaan wordt, zal je aangesproken worden om de foto te verwijderen van sociale media en dergelijke.
  1. Vernietigen van niet gekozen digitale beelden
  • De foto’s die uit de selectie niet gekozen worden, worden na 30 dagen definitief verwijderd. Dit om opslaggeheugen vrij te houden voor digitale bestanden die wel door klanten werden aangekocht. De verwijderde foto’s kunnen op geen enkele manier terug opgevraagd worden in de toekomst.
  • Het is uit de verkregen selectie dat de klant zelf beslist welke foto’s aangekocht worden en zullen bewaard worden in hoge resolutie.
  1. Betaling
  • Het ondertekenen van het orderformulier voorafgaand aan de fotoshoot maakt de bestelling definitief en is bindend. De betaling van eventuele extra gekozen fotoproducten kunnen bij bestelling betaald worden.
  • Betalingen kunnen doorgaan via payconiq, overschrijving of contant.
  • Indien de betaling niet binnen de 30 dagen wordt uitgevoerd, wordt een eerste herinneringsfactuur verzonden waar er een nieuwe betalingstermijn van 15 dagen wordt aangeboden. Indien het bedrag niet binnen de 30 dagen na vervaldatum van de factuur betaald wordt, zal er een toeslag aangerekend worden van 10% op het gefactureerde bedrag. Indien de herinneringsfactuur met toeslag niet betaald wordt zullen er verdere juridische stappen genomen worden.
  1. Afleveren fotoproducten
  • Fotoproducten worden steeds besteld door mij en worden altijd geleverd in de studio ter controle. Ze worden na een grondige kwaliteitscontrole door mij goedgekeurd en gaan dan pas de deur uit. Fotoproducten dienen opgehaald te worden in de studio. Wanneer het fotoproduct de studio verlaat kan je er van uitgaan dat deze 100% in orde is. Studio Sjouke is niet verantwoordelijk voor toegebrachte schade van de klant en/of na het verlaten van de studio.
  • Studio Sjouke kan niet aansprakelijk worden gesteld indien er klachten zijn over fotoafdrukken of producten die de klant zelf laat maken.
  1. Gebruik voor sociale media en andere doeleinden
  • Foto’s worden zonder alsook met watermerk geleverd. De foto’s met watermerk dienen gebruikt te worden op sociale media met vermelding van mijn naam en/of website. Hoogstwaarschijnlijk kwamen jullie zelf bij mij terecht omdat je bij iemand anders foto’s zag met verwijzing naar mijn sociale media/website.
  • Indien foto’s gebruikt worden voor andere (commerciële) doeleinden (bijvoorbeeld wedstrijden, marketingdoeleinden, …) moet je dit op voorhand navragen/laten weten aan Studio Sjouke. Studio Sjouke beslist daarna of dit wel of niet kan. Hiervoor kan een extra kost aangerekend worden.
  • Er mogen geen andere bewerkingen of filters gebeuren op foto’s.
  1. Cadeaubonnen
  • Een cadeaubon is steeds 1 jaar geldig vanaf de dag van aankoop.
  • Indien de cadeaubon vervallen is en men wilt de cadeaubon toch nog gebruiken het jaar nadien dient er een extra toeslag betaald te worden van €75. Wees op tijd voor het vastleggen van je fotoshoot om deze extra toeslag te vermijden! Er dient steeds tijdig contact te worden opgenomen voor het inplannen van de fotoshoot, idealiter 3 maand op voorhand, om zeker te zijn dat je shoot nog kan plaatsvinden voor de cadeaubon vervalt.